Csalódott az autós mert nem tudunk segíteni neki!

A mai napon volt nálunk egy kedves autós, aki egy olyan esettel keresett meg bennünket amelyben már nem tudunk segíteni, mivel az ügy már túl van azon a ponton amikor bárki is bele tud avatkozni és változtatni tud rajta.

Röviden megosztjuk a kedves olvasókkal a konkrét esetet. A szóban forgó hölgy autójában, amelynek értéke nagyságrendileg 1,5 M Ft., egy komolyabb káreset következett be, az autó totálkáros lett, mivel a várható javítási költség szintén 1,5 M Ft körüli volt. A biztosító a jogszabályok figyelembe vételével felajánlotta a hölgynek, hogy nagyságrendileg a piaci érték 60%-át kifizeti neki, javítási költség címén, vagy az autót totálkárosnak minősíti. A hölgy nem fogadta el az ajánlatot és saját döntése alapján, a saját felelősségére márkaszervizben megjavíttatta, teljesen helyre állíttatta az autót. A márkaszerviz javítási költsége,(az előzetes kalkulációk alapján is!) megközelítette az autó forgalmi értékét. A hölgy a teljes javítást kifizette, majd benyújtotta a számlát a biztosítónak. A biztosító továbbra sem hajlandó a jogszabályban meghatározott mértéknél többet téríteni.

Sajnos ebben az esetben nem tudunk már segíteni. Ha a hölgy korábban megkeresett volna bennünket, akkor azt a tanácsot adtuk volna neki, hogy próbálja meg bontott, felújított vagy utángyártott alkatrészekből helyre állíttatni a kocsit, mert az ilyen alkatrészekből történő javítást nagyságrendileg fedezi a megállapított kárösszeg. De ez a maximum amit ki lehet hozni egy totálkáros ügyből. Sokan vannak abban a hitben, hogy a biztosító minden márkaszerviz számlát és korlátlanul köteles befogadni. Sajnos nem. Van egy kártérítési plafon amelyben maximalizálva van a javításra kifizethető összeg.

Sajnos sok olyan esettel keresnek meg bennünket amikor már nem tudunk segíteni, mert olyan irányt vett az ügy amelyben már tehetetlenek vagyunk. Olyan is előfordul, amikor az autós sértve érzi magát az ügyben ezért nem fogadja el a tényeket és azt sem, hogy nekünk is vannak korlátaink, hozott anyagból dolgozunk, érvényes jogszabályok, törvények alapján tudunk csak segíteni.

Mindenkinek azt javasoljuk, hogy azt megelőzően keressen meg bennünket mielőtt önmaga veszi kezébe az ügyintézést. Megelőzni egy problémát sokkal könnyebb mint kijavítani a hibát. Tanácsadásunk mindenki számára teljesen ingyenes.

Foto: http://www.huffingtonpost.com

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.